Forældresamarbejde

Forældresamarbejde - Forældrepartnerskab

Hos Solbakken ønsker vi at indgå i et tæt og ligeværdigt samarbejde med jer forældre.
Vi opfatter samarbejdet som et partnerskab, hvor vi sammen kan skabe de bedste forudsætninger for jeres barns udvikling og trivsel.

En åben og ærlig dialog

Det er vigtigt for os at vi har en åben og ærlig dialog med jer. I kan have tillid til at vi kommer til jer, hvis vi har noget på hjertet omkring jeres barn, og vi forventer at I tilsvarende kommer til os.

Vi vægter den daglige dialog med jer forældre højt og ser denne som en vigtig del af samarbejdet. I Solbakken går I altid hjem med en beskrivelse af, hvordan jeres barns dag har været, ligesom vi gerne modtager barnet om morgenen med en beskrivelse af, hvordan natten og morgenen har været.

Trivselssamtaler

I Solbakken tilbyder vi trivselssamtaler løbende. Ud over de fastsatte samtaler er der desuden altid mulighed for at afholde yderligere samtaler, hvis der skulle opstå et ønske om dette.

AULA

Vi benytter os af AULA til ofte at lægge billeder ud af dagens gang. På denne måde får I forældre mulighed for, at få et lille indblik i, hvad der er foregået på den pågældende dag. Billederne kan desuden være en god mulighed for, at I forældre kan få en god dialog med jeres barn om dagen efter afhentning.

Vi tror på at det tætte samarbejde er med til at bygge bro mellem barnets to livsverdner i institution og hjem, og dermed at gøre skiftet herimellem mere overkommeligt.